Alla inlägg under oktober 2012

Av Olivia Hallberg Bengtsson - 29 oktober 2012 10:48

I helgen så tog mina föräldrar hand om My. för vi skulle till Ullared och jag tycker att hon är fortfarande för liten för att åka dit. Men vi hittade lite små saker jul klappar till henne och massa annat :). Lilltjejen har fått tbx sin förkylning igen det vill aldrig ge sig hon va frisk i 1 vecka. Det va ett tag sen nu jag skrev och det har hänt lite saker sen dess. Min syster har fyllt år så vi har varit och firat henne. Bild längre ner :). men nu vaknar lilltjejen så ska hämta henne nu ha det bra/ Olivia  

:)

 

På väg upp till Karlsborg för att gå på 70års kalas :).

 

 

Innan vi ska på föräldrargruppen :).

 

Va hemma hos mina föräldrar och firade min syster.

 

en natt vaknade av att My låg på mage brevid sin far :).

Av Olivia Hallberg Bengtsson - 21 oktober 2012 13:06

Helgen har varit helt underbart i Fredas så va vi bara hemma och tig det lungt. Igår lördas så va vi i Karlsborg hela dagen flr att fira min mirfar för han hade fyllt 70år så vi va där på kalas och träffade min ena kusin från norge och min morbror och massa andra :). Idag ska vi åka till Thimmys ena moster och hälsa på lite. Sen hem och städa och diska :(, Idag blir My's 6 månader kan inte fatta hur snabbt tiden har gått. Minns när jag låg inne på förlossningen med värkar och ville att hon skulle komma ut. den 21 april 00,46 på föddes världens bästa barn :). My har fått en nu bilbarnstol av sin mormor och morfar så hon tycker det är roligare att åka bil nu innan så skrek hon typ hela tiden. My kan nu sitta själv utanstörd snurra runt från rygg till mage och tbx. Hon ska vara med hela tiden typ vägrar att sova. äter vanlig mat välling och från mig :). Men nu ska vi äta lite sen åka lägger in lite bilder med:).

 

Nya bilbarnstolen.

 

Hon älskar att bada och försäker fånga vatten strålen.

 

:)

 

Ser ut som hon ska äta upp fisken :)

Ha en bra dag// Olivia

Av Olivia Hallberg Bengtsson - 14 oktober 2012 10:23

Igår lördag va vi hemma hos Thimmys föräldrar och åt mat. senare sen så åkte vi ut till hans syster mickis med deras kusin Robin. Idag blir det att tvätta och åka på kalas :).

 

my kan sitta själv nu utan störd :)

 

och så kan hon hålla flaskan själv :)/Olivia

Av Olivia Hallberg Bengtsson - 11 oktober 2012 21:21

Tiden går så sanbbt. lilltjejen växer så in i. hon kan sitta själv rulla från mage till rygg och tbx. Hon är nyfiken ska kolla hela tiden vägrar sova om man är iväg. Hon väger redan 9kg och är 67cm. och den 21oktober så är hon redan 6 månader. varje onsdag så går vi till huskvarna vårdcentar på föräldrargruppen och träffar andra barn som är i My's ålder och äldre. vi sjunger vi pratar en massa och barnen leker :). Lilltjejen har varit täppt i näsan nu i 2 veckor det vill inte ge sig så man får inte så mycket sömn på natten. idag har vi varit på a6 hela förmiddagen med Anki och hennes son Lucaz. Sen har vi inte gjort så  mycket mer en bara varit hemma och tat det lungt och städat lägemheten för det va en som kom och kollade på den idag och sa att hon ville ha den med. Så det känns skönt att man vet att någon ska ha lägenheten sen när vi flyttar. så då slipper man vara huskvarnabo och istället så ska vi flytta till gräshagen till ny byggda lägenheter :) men hoppas dom blir klara lite tidigare så man får flytta in tidigare. Men nu ska jag mysa ner mig breve min älsklingen./Olivia

 

Äter banan själv slutade inte så bra allt kom på golvet och My så då fick hon bada :).

 

:D

 

Mammas och pappas fisgris :D <3<3

Av Olivia Hallberg Bengtsson - 6 oktober 2012 12:19

 

vi är på föräldrargrupp varje onsdag i huskvarna och där träffar vi Anki och hennes son Lucaz. Och han brukar dra My i håret med nu är det My's tur att dra tbx :)

 

Mamma och pappas glada tjej :)

 

My fick äta lite banan själv med det gick inte så bra allt hamnade på golvet så det fick bli ett bad sen efter det :)

Presentation


bloggen handlar om min dotter.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards